söndag 18 mars 2007

Tar mig så an utmaningen från K. Eller tja, utmaning och utmaning, jag har betydligt mer än fyra konstigheter på mitt konto. Här kommer dock ett litet urval:

1. Jag har inget luktsinne
Alltså inget över huvudtaget. Har aldrig haft. Det konstigaste med detta är
att mitt smaksinne är helt utvecklat. Det skulle vara mycket svårt att ha en matblogg annars.
Man kan spekulera om mitt smaksinne tom förhöjts för att kompensera. Det trodde en kompis till mig. Han kallade mig dessutom "Beethoven" (som ju komponerade fast han var döv).

2. Jag har alltid haft ett oresonligt hat mot delfiner
Om ni bara visste vad de där pseudo-torskarna sysslar med när de inte är på Kolmården...

3.När jag blir överförfriskad har jag en tendens att somna på konstiga ställen
exempel: under en bil, på en högtalare, i en trappuppgång, sittandes på en toalett

4. Jag kan inte slänga mat
Alltså har jag en påse i frysen med infrysta tomat-stammar som en dag ska kokas buljong på...

Toppen på isberget som sagt. Annars har helgen varit lugn och skön. Hemmahäng i fredags, igår var jag på fantastisk kareokefest i Lund och idag ska ännu några av Lisas rätter provlagas

7 kommentarer:

Jessica sa...

pseudo-torskar????!!!? gsk
You rock, Sannah!

Gitto sa...

Haha, punkt 3 och 4 känner jag väl igen från mitt eget liv.

Förresten, angående orientaliska godsaker - du får jättegärna köpa med dig något roligt till mig om det går - vad som helst egentligen. Pengar kan jag dessvärre inte sätta in förrän den 25:e, men du kan väl mejla mig så kan vi diskutera vidare? gittogitto/snabela/hotmail/punkt/com.

Lisa sa...

Eftersom jag är en ond människa älskar jag att berätta för delfinromantiker att deras avgudade psudotorskar ägnar sig åt avancerade gruppvådtäkter.

Du måste väl ha något slags luktsinne? Bara det att det inte går genom näsan utan genom svalget. Annars skulle du inte kunna känna smaka v kryddor och knappt kunna skilja på äpple och rå potatis.

Jens sa...

Hehe... pseudotorskar

Men då bojkottar vi vidarebefodringen av den här utmaningen tillsammans, OK?

Lisa sa...

Är i Malmö. Ring på 0709-733 331 om du vill typ frukostera.

Anonym sa...

beethoven! haha. du är så rolig! du har tusen potentiella yrken i rockärmen! det är bara att välja o vraka: STÅUPP-KOMIKER, målare, serietecknare, psykolog, tv-kock,livstilsikon, designer, kröniker/författare, valfritt media-yrke där du får charma o babbla obehindrat. det är bra att du matbloggar. läsare, detta är bara början på sannahs shooting star! j kommer sakna dig. xo

Karin sa...

Jag håller med Lisa, du måste ha något luktsinne annars kan du inte skriva det du skrivit. Jag förlorade mitt luktsinne för ett år sen och var utan helt i 3,5 veckor vilket är ganska intressant under en så pass kort tid. Idag vet jag att jag inte känner vissa dofter som kardemumma, men jag är konstant misstänksam på om jag uppfattat en doft rätt och frågar gärna folk till råds, samtidigt funderar man mycket över åsikter om maträtter och recentioner av restauranger etc för hur olika är våra luktsinnen egentligen? Jag känner idag dofter som jag vet doftar som innan men även dofter som jag vet vad det är men de doftar inte som innan. skulle kunna hålla på i evighet om ämnet