måndag 26 februari 2007

Nu har helgen v.8 tagit slut

Det har varit en bra helg. Lärde mig massage, fikade med vapendragarna och var på förlagsmässa på Inkonst. Såg Anna Jörgensdotter läsa, hon var jättebra, tror jag ska köpa hennes nya bok. Sen kom det en lönnfet poetman med Janne Josefsson/Jan Guillou-look, dvs urtvättad, svart t-shirt och förkorta jeans. Han började med att tala om sin poesi som "innehållande olika strukturer" och att den han "nu skulle följa var såsom ett pärlband".

Sen började han prata om han "älskade som en Apollon" sen kom en lång tråkig utläggning om hans virilitet som avslutades med "sen kom jag i din hand". Ungefär där somnade jag.
Åh, dessa medelålders män med Bukowski-komplex! Jag blir så trött. Det är verkligen vita, heterosexuella mäns privilegium att få hålla låda utan att ha något att säga.

På kvällen åt jag och Karin tapas på Plocke-pinn. Maten var okej, men inget speciellt. Priserna lite i överkant också. (Jamenar, 5 kr för ett durumbröd stort som en tablettask?! Dessutom var de flesta rätterna lite smaklösa, vilket förtar hela poängen med tapas-konceptet.) Sen mötte vi upp Karin och Johanna och såg "Little Children" (väldigt bra, se den!).

Idag har jag fikat på På Besök, tränat och krängt tre avsnitt av Carnivále med Marie. Nu blir det skönhetssömn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

sitter på föreläsning på juridicum och surfar på nätet... kan säga att denna kommentar sammanfattar hela min föreläsning:

"Det är verkligen vita, heterosexuella mäns privilegium att få hålla låda utan att ha något att säga."

haha dagens citat helt klart..!

får surfa vidare på din sida helt enkelt. ha en härlig måndagkväll!

Kristina sa...

Vada du och Karin motte upp Karin och Johanna? Jag kanner mig sorgligt glomd och asidosatt och ar endast minuter fran att ga och dranka mig i fontanerna pa trafalgar square, blott min snalhet hindrar mig (jag har projsat 2£ for en timme och aven om jag bara suttit tio minuter tanker jag fan fa valuta for pengarna). Och mojligtvis att det vore pinsamt att do sadar in public. Hoppas allt ar bra. Puss kram!

Anonym sa...

sannah sweetie! j känner mig oxå sorgligt glömd o åsidosatt. j saknar dig o din goda mat. idag åt j pizza t frukost. sen åt j en strutglass. folk tittade konstigt på mig. det gör dem annars oxå. det är vår!